2011. február 9., szerda

Interjú: Hogyan válik egy lelkes vásárló gyöngyfűzővé?

Februárban a Rayher blogján, mint azt blogunk olvasói már tudják, a bálozás miatt a gyöngyfűzés is fókuszba kerül. Első interjúnkban Erzsébettel ismerkedünk meg, aki a Rayher Kreatív Centrum lelkes vásárlója, Többféle hobbitechnikában járatos, most gyöngyös munkáival ismerkedhetünk meg. Örömmel mutatjuk meg blogunkon Erzsébet (Zsizsi) ékszereit, amelyeket Rayher termékekből készített!

Kérlek, mesélj egy kicsit magadról, milyen hobbitechnikákban vagy járatos?
Kislánykorom óta szeretem a kézimunkát. Sokféle technikát tanultam meg, kötés, horgolás, makramé, üvegfestés, szalvétatechnika, stb. de a gyöngyfűzés iránt nem éreztem igazán kedvet. Lehet, hogy azért, mert nem nagyon hordok ékszert, fülbevalót.
Mikor határoztad el mégis, hogy gyöngyöt veszel a kezedbe? Hogyan találkoztál a gyöngyfűzés technikával?
A fordulatot 2010 nyarán egy baráti találkozáson látott egyedi készítésű karkötők és nyakbavalók látványa jelentette. A kihívás, hogy én is képes leszek saját ízlésemnek megfelelő kiegészítőket készíteni, felkeltette az érdeklődésemet.
Elhatároztam, hogy a lányaimat, - akik nagyon szeretik a fentiekben említett ékszereket - közelgő születésnapjukra magam készítette darabokkal lepem meg.
…. és ekkor beszerzőkörútra indultál?
Igen. Az újdonság felfedezésének örömével kerestem fel a Rayher centrumot, ahol a széles választékból és a készséges, kedves és szakszerű útmutatás alapján elkészítettem az ajándékok első darabjait.
Mesélj az első darabról!
Az első karkötőt Swarovski gyöngy felhasználásával még damil szálra, a továbbiakat pedig a nagyon jól használható és esztétikusabb eredményt mutató japán cérnára fűztem meg.
Mi jellemzi a gyöngyfűzési stílusodat, szeretsz új fűzési módokat megtanulni?
A gyöngyök fajtáinak formáit és sokszínűségét kihasználva alakítom ki azokat a darabokat, melyeknek elkészítése nekem, valamint az ajándékozottnak is nagy örömöt okoz. Lelkesedésem az újabb minták megtanulása iránt növekszik, ezért érdeklődéssel várom azokat a lehetőségeket, amelyek segítségével a kezdeti tudásomat tovább fejleszthetem.
Nagyon köszönjük az interjút, Erzsébet! Jó volt megismerni, hogyan szereti meg valaki a gyöngyfűzést. További örömteli alkotós órákat kívánunk!

Az alábbi csodaszép, gyöngyből készült ékszereket Erzsébet készítette.



Az elkészített karkötő, nyakláncok és fülbevaló anyaga: Swarovski kristály, tekla gyöngy, a fűzött karkötő és nyaklánc pedig japán ezüst közepű kásagyöngyből készült.

Budaházi Brigitta
.

1 megjegyzés:

  1. Gratulálok Zsizsi!
    Nagyon szépek a munkáid, csak így tovább.
    Gyöngyfűző társad Éva

    VálaszTörlés